Op dit moment zijn wij nog te vers om  FAQ's te hebben.

Wellicht dat over 3 maanden een helder beeld hebben. Heb je nu een vraag stuur ons dan gewoon een mail, app of bel en we helpen je snel en zo goed mogelijk. info@part.nl

 

Levering

Alles over de levering van jouw PART

Een Fons wordt speciaal voor jou gemaakt in jouw favoriete kleur en met jouw gekozen onderdelen. Dit proces kost wat meer tijd, waardoor wij een levertijd van 4 tot 6 weken hanteren. 

Zodra jouw PART klaar is voor verzending, kan je hem binnen 48 uur thuis of bij de showroom verwachten. In onze configurator kun je ervoor kiezen om jouw PART thuis te laten bezorgen of in onze showroom af te halen. Als je ervoor kiest om jouw PART bij de showroom te laten leveren, kan deze meteen afgesteld worden door een van onze experts.

Jouw PART wordt direct aan de voordeur geleverd in een speciaal voor PART ontwikkelde transportdoos. Het is ook mogelijk om je fiets zelf op te halen in de showroom. Maak hiervoor een afspraak. Het laaste heeft onze voorkeur omdat we je dan nog net even wat extra info kunnen geven, jij kunt controleren of alles naar wens is en we samen met jou de laatste aanpassingen kunnen doen.

Contact

Als je meer informatie wilt over PART, of vragen hebt kun je ons op verschillende manieren te bereiken.

  • Met WhatsApp door een berichtje te sturen naar +31618711702
  • Door te bellen naar 076 2050592
  • Door een afspraak te maken voor een bezoek in onze showroom
  • Via een mailtje naar info@PART.nl 

 

De showroom zit in een modern pand in Breda. Om de showroom te bezoeken, kan je een afspraak maken op onze website. wij werken alleen op afspraak omdat we graag de tijd nemen voor jou als klant. Een nieuwe racefiets of MTB is een serieuze investering waar je niet 1,2,3 over beslist. Dat snappen wij als geen ander. Daarom voeren we als je langskomt gelijk een Bikefitting en zadelmeting uit en kun je testrijden. Alleen op die manier kun je volgens ons een goede beslissing nemen.

PART
Schapendreef 7
4824 AM Breda

If you add 0031 76 2050592 to your contacts in your smartphone, you can send us a message via WhatsApp.

Betalen

Je betaalgegevens worden verstuurd door het gebruik van Secure Socket Layers (SSL), een geavanceerd beveiligingssysteem voor internet, om je gegevens te beschermen. Om de veiligheid van het bestelproces te garanderen, worden alle gegevens – inclusief naam, adres en uw bank- of creditcardgegevens – gecodeerd verstuurd via een beveiligde server van Multisafepay. Zodoende zijn alle bank-, creditcard- en adresgegevens beveiligd in het bestelsysteem.



Je kunt direct tijdens het bestelproces de betaling afhandelen met je eigen bank. Dit is de snelste betaalmethode. Je rekent af in je vertrouwde internet betaalomgeving, op basis van specifieke beveiligingsmethodes van je eigen bank: ABN AMRO, ASN Bank, Friesland Bank, ING, Rabobank, RegioBank, SNS Bank, Triodos Bank en Van Lanschot Bankiers. Als je internetbankiert, kun je direct gebruik maken van iDEAL, zonder dat je je daarvoor hoeft aan te melden.
 


Paypal is een veilige, eenvoudige manier van online betalen met creditcards of een bankoverschrijving. Door het ingeven van slechts een e-mailadres en wachtwoord kan al een betaling worden gedaan.



Met MisterCash kunnen Belgische rekeninghouders online aankopen doen middels hun bankpas. De veiligheid en betrouwbaarheid zijn absoluut gegarandeerd. Belgische klanten die bankieren bij de banken: Dexia, Fortis, ING, FINTRO, KBC, CBC, AXA bank en VDK Spaarbank kunnen via MisterCash/Bancontact eenvoudig online betalingen verrichten.



Klanten in Duitsland (vooral hier is SofortBanking erg populair), Oostenrijk, Zwitserland en België kunnen op deze manier veiliger en sneller betalen.

Specificaties PART 1

PART 1, allround

De PART 1 is, volgens ons, de perfecte all Round fiets. Licht, stijf, comfortabel, vertrouwenwekkend en voorspelbaar stuurgedrag. 

En laten we eerlijk zijn de meesten van ons hebben juist een echte all-round racefiets nodig en geen garage vol speciale fietsen. Zelfs de profs  hebben een favoriet waar ze meestal op rijden in de grote rondes. Door de keuzemogelijkheden die wij je bieden heb jij alle kans om de voor jou optimale fiets samen te stellen zonder belachelijk lange levertijden of absurde prijzen. Rijdt jij vaak op slechte wegen? Pak dan wat bredere banden, ze passen gewoon. Wil jij zo licht mogelijk in de bergen? Kies de optionele Scope R3D wielen met lichte banden en het optionele Deda Carbon stuur. Wil je degelijk het hele jaar rond trainen? Het zijn eenvoudig jouw keuzes en wensen die voor ons bepalend zijn.

Het is eerste wat je opvalt als je op de PART 1 rijdt is de waanzinnige acceleratie. Geef een trap op je pedalen en sprint echt waanzinnig vooruit. Ondanks het lichte gewicht en dynamische karakter voelt de fiets vrijwel direct vertrouwd aan.

Als klimfiets voldoet de de PART 1 perfect door het lage gewicht van het frame en het is een heerlijke daler door de stijfheid. het lage zwaartepunt is mede verantwoordelijk voor vertrouwenwekkende gedrag in de afzink. In het vlakke Nederland profiteer je van het stabiele karakter en het comfort. Daardoor kun je mooie, lange trainingsrondes maken. 

Naast een slim ontwerp vinden wij dat een racefiets er ook heel erg mooi uit moet zien. Strak design, moddervette wielen, sprankelende of juist discrete kleuren en zuivere lijnen. Omdat iedereen andere voorkeuren heeft vinden wij dat jij ook de keuze moet hebben om jouw fiets ook echt te personaliseren. Neem eens een kijkje op onze configurator en ga aan de slag met ruim 4 miljoen verschillende mogelijkheden. Door op deze manier te werken rij jij niet na 1 seizoen op een verouderd design of met “ de kleuren van 2019” rond maar is je fiets vele malen tijdlozer. 

Kortom als je maar 1 fiets wilt of kunt hebben dan is de PART 1. een hele goede optie. 

  • PART 1.
  • monocoque
  • Carbon, Toray
  • Di2 compatible
  • Interne kabelrouting
  • ontwerp van Jonas Mueller
  • Extreem veelzijdig
  • Los leverbaar, ongelakt of gratis gelakt!

 

  • XS
  • S
  • M
  • L
  • XL

Choose out of 213 different RAL colours with matt or glossy finish. You also bring your favorite color from your own or dreamcar and have your PART painted in that color. 

 

  • PART Carbon
  • 27,2mm

 

  • PART
  • flatmount disc brakes 
  • BSA
  • Shimano
  • Slightly heavier but sqeek free and longer livespan. We are glad to pay a couple of grams for that!

Available:

  • Shimano 105
  • Shimano Ultegra
  • Shimano Dura Ace
  • 46/36
  • 50/34
  • 53/39

 

Deda Zero available in 380, 390, 400, 420 and 440mm

 

PART  90, 100, 110, 120mm

 

Elke PART complete fiets wordt uitgerust met een:

  • Ergon SR pro zadel in jouw maat

 

  • Schwalbe Pro-one 28mm
  • Vitoria Corsa 28mm
  • Vredestein Fortezza seno superiore 28mm

Keuze uit:

  • Shimano 105
  • Shimano Ultegra 
  • Shimano Dura-Ace
  • Geen

keuze uit:

  • Shimano 105
  • Shimano Ultegra
  • Shimano Ultegra RX
  • Shimano Dura Ace
  • Shimano Ultegra en Dura Ace ook beschikbaar in Di2

11 speed available in:

  • 11/28
  • 11/30
  • 11/32
  • 11/34
  • 14/28

 

 

KMC X11EL gold

  • Extra Light, 252 grams
  • black coated

 

  • Aluminium replaceable

 

optional

Total weight depends on chosen specs.

Frameweight at 780 gramms size M (54cm) unpainted

Specificaties PART

De PART 1, 2 en 3 zijn uitgerust met een BSA bottom bracket voor een kraakvrije krachtoverbrenging. Dit betekent dat alle energie die jij erin stopt, vertaald wordt naar snelheid. Je PART wordt altijd voor jou op maat aangepast, dus naast je favoriete kleur en frame afwerking kun je kiezen uit optionele carbon wielen, geavanceerdere groepen en conventionele of schijfremmen. We vinden het namelijk belangrijk dat jij een racefiets krijgt die volledig bij jou past.  

Hier volgen alle specificaties van de PART 1

  • PART I.Q.
  • Frame Monocoque
  • Carbon 
  • volledig Interne kabel routing
  • DI2 compatible mount
  • Snel, comfortabel en allround
  • Aerodynamisch en confortable ontwerp voor maximale efficiency
  • 780 gram in maat 54
  • XS
  • S
  • M
  • L
  • XL

PART carbon

ICH

Keuze uit:
  • Shimano 105
  • Shimano Ultegra
  • Shimano Dura-Ace

Aluminium vervangbaar

Keuze uit:

  • Braze-on
  • Shimano 105
  • Shimano Ultegra 
  • Shimano Dura-Ace

schijfrem met 140mm schijven of 160mm met een adapter.

11/28 tanden standaard, naar eigen keuze aan te passen.

Keuze uit:

  • Vrije keuze voor het aantal tanden
  • Shimano 105
  • Shimano Ultegra
  • Shimano Dura-Ace

Keuze uit:

  • Shimano WH-RX31
  • Scope R3
  • Scope R4
  • Scope R5

Keuze uit:

  • Schwalbe Pro-1
  • Vredestein Fortezza Senso Superiore
Keuze uit:
  • Shimano 105
  • Shimano Ultegra 
  • Shimano Dura-Ace

Keuze uit:

  • Shimano 105
  • Shimano Ultegra 
  • Shimano Dura-Ace

KMC Nitride coating

BSA Shimano

ICH fully integrated cables

Keuze uit:

 

  • ERGON SR 

Standaard exclusief, op aanvraag leverbaar. 

Alle RAL-kleuren in mat of glanzende afwerking zijn beschikbaar voor de PART 1

27.2mm zadelpen. Als optie leverbaar de Ergon CF3 pro carbon voor extra comfort.

30,9 seatpost clamp

780 gram in maat 54 ongelakt. Gewicht voorvork 325 gram op maat gemaakt voor een maat 54 frame.

Opties in remmen

De remmende voorsprong!

Bij PART hebben we de overtuiging dat je hard en goed moet kunnen remmen om sneller te rijden. Alleen op de baan zijn remmen overbodig. Hoe later jij kunt remmen des te meer voorsprong kun je creëren. Al onze fietsen zijn alleen leverbaar met schijfremmen. 

Naast harder en beter remmen geeft jou als berijder en ons als bouwer ook heel veel extra designruimte. Banden- en wielmaten kunnen we eenvoudiger mee spelen en het geeft een 'cleaner' uiterlijk.

De schijfrem werkt op bijna elk gebied beter dan de conventionele rem en wordt door velen gezien als de toekomst voor de racefiets. Bij PART zijn we echt overtuigd van de enorme toegevoegde waarde van de schijfrem. Je kan de remkracht bij een schijfrem namelijk veel beter doseren, waardoor je meer controle krijgt tijdens het fietsen. 

Ten opzichte van de conventionele rem, werkt de schijfrem veel beter bij nat weer. Zo kan je bij alle weersomstandigheden rekenen op een goede remkracht, omdat je niet eerst het vuil van je velgen hoeft af te remmen. Hierdoor sta je in natte weersomstandigheden meters eerder stil en dat kan het verschil maken tussen een aanrijding of een veilige stop. Door de schijfrem kan je bredere banden met een lagere rolweerstand monteren, waardoor je nog comfortabeler en met meer grip en snelheid kunt rijden. Omdat er geen slijtage op de velg plaatsvindt, kunnen je wielen ook nog eens langer mee! Door de schijfrem zit de wrijvingswarmte van de rem niet direct op je velg, waardoor je ook tegen een klapband door oververhitting afscheid kan nemen!

PART rust haar fietsen uit met de laatste standaard van beschikbare technieken. We gebruiken steekassen voor een stijvere montage van de wielen, zodat je torderen en piepende remmen voorkomt. Daarnaast maken we gebruik van de compacte flat mount montage van de remklauwen en we gebruiken alleen hydraulische remmen omdat die veel constanter presteren. We hechten namelijk veel waarde aan jouw veiligheid!

Opties in groepen

Bij PART werken wij standaard enkel met Shimano groepen omdat die voor de meeste fietsers de meeste voordelen gebundeld hebben, zoals: hele hoge kwaliteit, betrouwbaarheid, wereldwijde verkrijgbaarheid, keuzemogelijkheden en een heel fijnmazig servicenetwerk. Dat betekend dat jij jouw PART overal kunt laten onderhouden zonder dat er technische problemen of beperkte verkrijgbaarheid van onderdelen zijn. Wel zo’n prettig idee volgens ons.

Het kwaliteitsniveau van de Shimano groepen wordt aangegeven door de naam. Dit maakt het vergelijken niet echt makkelijk als je niet met deze naamgeving bekend bent. Daarom vind je hieronder de verschillende groepen van Shimano voor de racefiets in de juiste volgorde. Beginnend bij de groepen voor startende fietsers of fietsers die gewoon wat minder intensief fietsen. Oplopend naar meest geavanceerde groepset met hoogste kwaliteit, de hoogste prijs en het laagste gewicht.

Bij PART hebben we ervoor gekozen om verschillende opties in afmontage te geven, afhankelijk van budget, wensen en gebruik, zodat jij een PART kan kiezen die volledig bij jou past. In veel productbeschrijvingen van racefietsen zie je de term 'groep' terugkomen. Naast het frame en de wielen bepaalt deze zogenaamde groep de uiteindelijke kwaliteit en de prijs van een fiets. Toch kan deze benaming voor enige onduidelijkheid zorgen. Tijd voor een stukje uitleg.

Als de term 'groep' gebruikt wordt, dan wordt hiermee het pakket van onderdelen bedoeld dat in verband staat met het schakelwerk en de aandrijving van de fiets. We hebben het dan over zaken als shifters, remmen, cranck, voor- en achterderailleur, ketting en cassette. Deze onderdelen bij elkaar worden een groep of groepset genoemd en worden gebruikt bij de opbouw (afmontage) van fietsen. 

Elke fabrikant heeft een aantal groepen van verschillende kwaliteitsniveaus in het assortiment. Deze verschillende groepen worden aangeduid met een eigen naam of nummer, bijvoorbeeld Ultegra of Tiagra. Een groepset bevat onderdelen van vergelijkbare kwaliteit. Het kwaliteitsverschil tussen de groepen is merkbaar in de snelheid en betrouwbaarheid van het schakelen, duurzaamheid van de onderdelen, afwerking van de onderdelen en het totale gewicht. Je zult veel op de fiets moeten zitten om het verschil in schakelprestaties en duurzaamheid op te merken. Als je af en toe in de zomer een klein rondje fietst kun je jezelf afvragen of de allerduurste groep wel een slimme investering is.

Bij het fabriceren van nieuwe fietsen wordt er vaak gekozen voor onderdelen uit dezelfde groep. Als er gezegd wordt dat een fiets is afgemonteerd met Shimano Tiagra, dan worden er voornamelijk onderdelen uit de Tiagra groep gebruikt. Soms kiezen fabrikanten ervoor om bij de opbouw van een fiets gebruik te maken van een mix van onderdelen uit verschillende groepen. Er wordt dan gekozen voor een hogere kwaliteit bij onderdelen die in het zicht zitten, zoals de shifters en derailleurs. Onderdelen die relatief snel slijten komen dan uit een mindere groep. Op die manier proberen fabrikanten de aanschafprijs ogenschijnlijk wat lager te houden of een hogere winstmarge te bereiken. Wij vinden dat een verkeerde keuze!

Bij PART mixen we geen onderdelen van hoge met lagere kwaliteit. Wij vinden dat als je verwacht een bepaald kwaliteitsniveau te kopen dat je dat ook moet krijgen. Sterker nog, al onze fietsen krijgen het hoogste niveau ketting gemonteerd en dat merk je tijdens het schakelen en in de levensduur. 

De Shimano 105 groep is de beste keuze als je op zoek bent naar een hele goede prijs/kwaliteitsverhouding en jouw racefiets gebruikt voor normaal sportief gebruik. Het verschil in kwaliteit tussen 105 en Ultegra is veel kleiner dan vaak gedacht, de 105 groep is vooral iets zwaarder en op gedetailleerde afwerking is wat bespaard. Het schakelen is ook iets minder snel dan bij de duurdere groepen, maar dit verschil merk je pas echt onder zware belasting

De Shimano Dura Ace groep is het paradepaardje van Shimano en echt iets voor jou als je kiest voor topkwaliteit. Fietsen afgemonteerd met Dura Ace zie je terug in het profpeloton en bij de fanatieke amateurs voor wie alleen het allerbeste goed genoeg is. De snelheid en de precisie van het schakelen van de Dura Ace groep zijn subliem en het gewicht van de onderdelen is minimaal. Dura Ace is verkrijgbaar met een elektronische (Di2) of mechanisch bediening. In 2016 is de nieuwste versie van Dura Ace gelanceerd, de groep is in deze nieuwe uitvoering ook beschikbaar met hydraulische schijfremmen. Als je jezelf heel erg wilt verwennen en budget geen belemmering is, dan is dit een fantastische keuze voor jou!

De Ultegra groep is de perfecte keuze voor de veeleisende fietsster die het maximale van haar materiaal vraagt, maar niet per sé met het allerduurste en mooiste materiaal hoeft te fietsen. Shimano Ultegra is de versnellingsgroep voor fietsers die de beste prijs/kwaliteit verhouding willen hebben. Deze groep doet qua schakelprestaties weinig onder voor Dura Ace, maar is een stuk beter te betalen. Bijna alle technieken van Dura Ace worden meegenomen, alleen is het materiaal dat gebruikt wordt iets goedkoper. Hierdoor is het gewicht iets hoger en zien de onderdelen er een fractie minder gesoigneerd uit. De Shimano Ultegra is verkrijgbaar met een mechanische of elektronische bediening.

Je zag de afkorting al een paar keer voorbijkomen. Di2 is de techniek van Shimano om de bediening van de derailleurs via een elektronische bediening te laten verlopen. Op die manier kun je “nog” lichter en heel precies schakelen. Onze frames zijn geschikt voor de montage van Di2 groepen. Als je Di2 materiaal wilt gebruiken moet je er wel rekening mee houden dat de accu opgeladen is als je wilt gaan fietsen, maar dat valt in de praktijk wel mee omdat je lang kunt schakelen op een volle accu. Di2 vraagt wel een extra investering. De techniek is vooral heel erg mooi als je jezelf enorm wilt verwennen.

Opties in wielen

Bij PART kan je naast de kleur, afwerking, remmen, groepen en maat ook nog kiezen welke wielen je op jouw racefiets wilt hebben. Hierbij kan je kiezen uit wielen van verschillende hoogtes en materialen. Voor onze optionele carbon wielen werken wij samen met het Nederlandse merk Scope. Dit merk staat bekend om zijn ongelooflijk goede prijs/kwaliteitverhouding. Bij Scope hebben ze keuze uit verschillende velghoogtes en kan je daarnaast nog kiezen welke bandenkleur je wilt. Hierdoor kan jij altijd een wielset vinden die bij je past. 

Ook onze standaard maar zeker geen budget wielset van Shimano is van hoge kwaliteit, bewezen betrouwbaar en staan bekend om hun lange levensduur. Deze wielen hebben een hele goede lagering, waardoor je een lagere rolweerstand krijgt en zijn makkelijk te onderhouden.

De R3 van Scope is door het minimale gewicht een ideale wielset voor een comfortabele klim in de bergen! Kies je voor conventionele remmen? Dan worden deze carbon wielen met speciale Scope remblokken geleverd zodat je met maximale veiligheid kan remmen. De wielen van Scope zijn de best remmende carbon wielen op de markt en zijn daarnaast tubeless ready. Een ideale combinatie met de schwalbe Pro 1 tubeless banden. 

Onze optie voor de PART 3 mountainbike.

Dit is wat Scope er zelf over zegt:

When starting this project, it was the aim of Scope to develop the best-in-class off-road wheelset for the use in gravel bikes and XC mountain bikes. Where most of their competitors are focusing on one specific area like; weight, lateral stiffness, comfort, or durability, it was the aim of both co-founders; Rik Kusters and Nieck Busser, to combine all  the important product characteristics into one all-round off-road wheelset.

De R4 is het meest allround wiel van Scope. Deze wielset is zowel geschikt voor een serieuze klim in de bergen, als een snelle rit op de weg! Kies je voor conventionele remmen? Dan worden deze carbon wielen met speciale Scope remblokken geleverd zodat je met maximale veiligheid kan remmen. De wielen van Scope zijn de best remmende carbon wielen op de markt en zijn daarnaast tubeless ready! Een ideale combinatie met de schwalbe Pro 1 tubeless banden. 

De R5 is een aerodynamische wielset. Dit is de ideale keuze voor de echte snelheidsduivels die tot het uiterste willen gaan. Kies je voor conventionele remmen? Dan worden deze carbon wielen met speciale Scope remblokken geleverd zodat je met maximale veiligheid kan remmen. De wielen van Scope zijn de best remmende carbon wielen op de markt en zijn daarnaast tubeless ready! Een ideale combinatie met de schwalbe Pro 1 tubeless banden.