Nice to meet you!

Wij zijn een team van mensen met enorme liefde voor de fiets en fietsen. Gepassioneerd zijn wij continu bezig producten te maken waar we allemaal van houden en we proberen het jou zo makkelijk mogelijk te maken om hetzelfde te doen.

 

Maak kennis met Jos:

Tweewielers zijn altijd een “PART of my life” geweest. Toen ik als kleine jongen met vader zijn oom bezocht, waarvan ik altijd hoorde dat hij een kampioen op de fiets was geweest en een ploegleider (wat was dat?) bij een van de beste ploegen die Nederland gekend heeft was ik niet erg onder de indruk. Later ontdekte ik pas wat dit betekende en wat hij betekend heeft voor de Nederlandse wielersport. Ik was meer onder de indruk van de schoonheid van de ranke stalen racefietsen die er in zijn garage stonden. Iets later begon ik met het knutselen, zoals dat toen heette, aan fietsen. Ik modificeerde mijn fietsen zo dat ik ik beter in staat was meterslange slipsporen achter te laten op het wegdek.

Ik ontdekte dat een lage zadelhoogte, een breed motorcross stuur, een terugtraprem en licht versleten banden het beste resultaat opleverde. Ik versleet achterbanden bij de vleet! Door al dat sleutelen kreeg ik van een kennis een echte Raleigh kinder racefiets! Het materiaal van de profs! Dat de remblokken op de stalen velgen enorm piepte loste ik eenvoudigweg op door boter om de velgen te smeren….. Gelukkig voor mij had onze hond de meeste boter al van mijn velgen gelikt voor het eerste ritje en heeft hij mij waarschijnlijk behoedt voor serieuze ongelukken. 

De volgende stap was een BMX. Nadat ik oeverloos lang en kwijlend door Peugeot folders had gebladerd met al die lichtgewicht specials kreeg ik eindelijk mijn BMX voor mijn verjaardag en ik was er extreem gelukkig mee. Gele gietwielen, blauwe moppenbanden, een sprankelende zilver metallic lak en een knetterhard geel Cinelli zadel. Ik hield echt van dat fietsje! Samen met wat vriendjes uit de buurt bouwden we onze eigen crossbaan met toestemming van de gemeente die ons van bergen zand had voorzien. Dat gingen we gewoon vragen bij de gemeente. We hadden geen plan behalve een startheuvel, kombochten en springschansen. We experimenteerden met van alles. Benzine aansteken en er doorheen rijden en het springen over zoveel mogelijk vriendjes… Als ik er nu over nadenk verbaast het me nog steeds dat er vriendjes bereid waren om in de rij te gaan liggen, vooral als laatste… Net als elke Nederlandse scholier moest ik vervolgens jaren lang naar school fietsen in weer en wind. Ik ontwikkelde een interesse in gemotoriseerde tweewielers. Ik begon ook die dingen aan te passen om ze meer geschikt te maken voor wat ik er mee wilde (snel!!!). Ik begon samen met een vriend met het restaureren van klassieke racemotoren en dat was de start van ons speelgoedbedrijfje. We verdienden er genoeg mee om onze barrekeningen mee te betalen toen we nog studeerden. Hij is helemaal die kant op gegaan en restaureert nu klassieke Ferrari’s etc. En runt daar ook de track-service voor een aantal raceteams met klassieke racewagens. 

Nadat ik zelf nog een aantal jaar met motoren geracet heb op het circuit begon mijn serieuze leven met werken en ging ik trouwen met de liefde van mijn leven. Ik werd zelfs vader en dat alles slokte redelijk wat tijd op. Zo’n 10 jaar geleden begon ik met fietsen nadat ik vol in het gezicht werd geslagen door wat ik mijn midlifecrisis noem. Ik had geen geld voor een Porsche, ben te verliefd op mijn vrouw om haar in te ruilen voor een jonger vriendinnetje en dat motorrijden had ik al achter de rug. Ik kocht een stalen racefiets en werd gegrepen door het fietsvirus. Korte tijd later stond ik boven op de Ventoux en werd een officiële “Cinglé du Ventoux” reed Luik-Bastenaken-Luik, de Ronde, Amstel Goldrace, Paris-Roubaix naast talloze beklimmingen van allerlei bergen etc. Ik begon weer met het bouwen en restaureren van racefietsen in mijn vrije tijd, Werkte ideeën uit voor nieuwe modellen. 1 van mijn “ontwerpen” werd later zelfs geproduceerd door een fabrikant nadat ik mijn idee met ze had gedeeld. Later ben ik gestart met Fons Bikes en dat evolueerde in PART. We kregen te veel vragen van mannen om niet die stap te gaan maken. PART is ons Gender-neutrale fietsmerk om het populair te benoemen. Ik kijk nu al uit naar de volgende ontwikkeling!

Fietsen hadden en zullen altijd “PART of my life” zijn.

Let's meet Coen:

My life is not only about bikes, more about extreme sports. I’m an avid wind- and golfsurfer, I love snowboarding, skateboarding and skating. My bike love started on the mountainbike. It gives me exact the same excitement as boarding or surfing. The jumps, cornering at high speed and descending give a real adrenaline rush and I love it!. A few years ago I also discovered the road bike as an excellent tool to keep my fitness at level and gives me the chance to free my mind and get creative. Being a designer that is a welcome benefit. Nowadays I can hardly choose between the both of them. I love the kick on the MTB yet get a really excited by the design of a good road bike. Being a partner in PART is just perfect for me. I can now mix design, fashion, art and sports.

I live out in the country with my wife and kids I a small village closeby the sea and Forrests so I can easily practice my sports. 

Let's meet Jannes:

Hi,

I'm the 'mechanieker' of the team. I used to be a competion riding mountainbike rider. Reasonable but good but nowhere good enough tomake a living out it. Althoug my education was in entire different direction my passion for bikes pulled me back to the workshop where I feel most at home. I still ride my bikes a lott and loving it. The Rapha festive 500 is something I'm doing off-road instead of the easy version on the road.... I do ride my roadbikes on an almost daily base and enjoy it. It keeps my fitness and speed at desired level. I live in a small town in the Netherlands with my violin playing girlfriend so whens she start practicing I need t get out on my bike. I enjoy the technical part and quality op PART, we really have some fine frmaes and I get the chance to create bikes out them for and with our customers. Watching them riding and having fun on their bikes is what motivates me most. Sometimes I go with them to shred some local tracks and get dirty!!

Onze motivatie

Met PART willen wij High-end race- en mountainbikes met een enorme keuzevrijheid beschikbaar maken voor onze klanten. We willen dit doen tegen een aceptabele prijs en met een vlotte levertermijn. Geen seizoensmodellen of vaste kleuren. Heel veel keuzes voor jou! 

Onze inspiratie halen wij uit de techniek, sport, de koers, natuur, design en keuzevrijheid. 

kies jouw eigen weg.

Vind je het lastig om online een fiets samen te stellen? Maak een afspraak voor een bezoek in onze showroom en laat onze experts je helpen bij het opmeten en samenstellen van jouw PART, zodat deze helemaal aansluit bij jouw wensen!

maak een afspraak
cd par